pátek 22. srpna 2008

Renesance blogování

Je v současnosti v čechách blogování spíše na úpadku nebo prožíváme renesanci tohoto fenoménu? Prozatím těžko říct. Současné době se však o blogování mluví čím dál víc. Dokonce se tomuto tématu věnuje i poslední číslo časopisu Computer. Že by se tedy blískalo na lepší časy? Prozatím bych byl skeptický. Za oponou se hlavně skrývá propagaca nových služeb serveru zive.cz, který tvoří také redakce tohoto časopisu.

Co za tím vším tedy je?
Především to, že server živě.cz jako podporu svých aktivit se snaží přitáhnout nové čtenáře i tím, že je láká na založení osobního blogu na zive.cz. Pokud přejdete na tento server se svým blogem může se vám stát, že vaše články budou finančně ohodnoceny, je možné že vaše články se objeví i mezi oficiálními články tohoto serveru a navíc můžete získat nějakou tu věcnou odměnu. To samozřejmě může na váš blog přilákat nové lidi a navíc si můžete sem tam něco přivydělat. Server tím samozřejmě získá nové „maso“, přehled o aktivitách čtenářů a sem tam občas nějaký ten zajímavý článek navíc.

Proč už také nebloguji na serveru zive.cz?
Jednu chvíli jsem opravdu uvažoval, že bych svůj blog přesunul na tento server. Prozatím sice pochybuji, že obsah mých blogů se může někdy dostat do hlavního proudu tohoto populárního serveru, ale na druhou stranu jsem chvilku váhal, zda tento přechod opravdu neudělat. Nakonec mě však částečně odradily požadavky serveru na obsah blogu.

Pokud chcete, aby váš blog byl nějak propagován přímo serverem, musí být zařazen do tzv. Skupiny schválených blogů. Tam jsou hned dva body, u kterých si nejsem jist, že je v současnosti chci (jsem schopen) dodržovat.

  • obsah nesmí být publikován na žádném jiném webu (o výjimky lze požádat)
  • autor musí na svůj blog přidat minimálně jeden článek za dva týdny

K prvnímu z nich jsem již několikrát vyjadřoval. Připadá mě utažené za vlasy, aby moje články byly vlastněny pouze jedním serverem. Trochu mě to připadá jako darování mých autorských práv zato, že bloguji na zive.cz. Osobně jsem zvyklí své lepší články publikovat ještě na svém osobním serveru. Tahle podmínka je pro mě těžko překousnutelná.

U druhého bodu naopak cítím nepříjemný tlak ze strany serveru zive.cz. Dva týdny jsou sice celkem dost na napsání nějakého kratšího článku, ale proč server situaci takhle vyhrocuje!? Chce snad po svých blogerech aby dělali práci za redakci serveru?!

Pokud nemůžete nebo nechcete tyto podmínky splňovat, můžete počítat s tím, že váš blog bude zařazen do skupiny Neschválených blogů. Ten sice zůstává veřejně dostupný v seznamu blogů, ale nemá nárok na propagaci na titulní straně Živě.cz. A to už trochu ubírá na významu blogování na tomto serveru.

Takže prozatím zůstává moje blogování mimo aktuální dění tohoto populárního serveru. Možná nedělám dobře, ale prozatím se necítím na to blogovat pro zive.cz. Jednou svůj názor možná změním. Prozatím však považuji moji blogerskou kariéru teprve na začátku a uvidíme, jak dlouho mě vydrží.

Takže jak je to stou renesancí blogování?

Renesance se prozatím nekoná. Z pohledu blogování jsou však na našem internetu konečně vidět pozitivní síly, které se snaží něco změnit. Zejména je tu ta „První vlašťovka“, která chce zapojit blogery do oficiálního dění na populárním českém serveru. Vlastně ona to není zas až tak první vlašťovka. Je jen řádně protlačovaná a masírované ve vodách IT. Vžddyť velké spravodajské servery tento druh blogerské podpory již nějakou tu dobu také využívají. Takže čas ukáže, zda se v blogování na českém internetu něco změní. Držme palce hlavně všem českým blogerům ať "nám" to co nejdéle vydrží.

Žádné komentáře: