středa 27. srpna 2008

Photosynth od Microsoft poprvé!

Po shlédnutí zajímavých prezentacích firmy Microsoft jsme zůstal chvíli v úžasu a poté jsem se rozhodl tuto super novinku také vyzkoušet.

Proto aby byl výsledek co nejlepší, jsme včera (26.8.2008) v dopoledních hodinách, spolu s několika nadšenými kolegy, vyhotovili sbírku zhruba 500 snímků jednoho zajímavého objektu v našem městě. Po lehčím zpracování fotografií (změna orientace, vylepšení jasu a kontrastu atd.) jsem se snažil vytvořit nový 3D synth. Se staženým prográmkem by to mělo být jednoduché. Zadáte START A NEW SYNTH, pak přidáte hromadu fotografií, zadáte název synthu a následně zmáčknete jen tlačítko SYNTH. Vše ostatní proběhne automaticky.



Vybral jsem tedy všech 500 fotografií a spustil vytváření synthu. Běželo to asi 1 minutu, když se na obrazovce objevila podivná hláška a následně to celé přestalo pracovat s chybou A000009. Protože jsem měl pocit, že by problém mohl být v množství fotografií, dal jsem vytvořit nový 3D sinth, tentokrát s menším počtem fotografií (asi 100ks). Bohužel následoval stejný průběh. Na konci se objevila pro změnu hláška A000000B. Trochu zklamán s nefunkčnosti, snažil jsem se dohledat, co tyto hlášení znamenají. Skutečně jsem se nakonec dopátral. Odpověď byla něco ve smyslu „asi Vám spadlo připojení na server“. Pravděpodobně to byla pravda, protože po další hodinu už nešlo vytvořit žádný nový synth. Vždy se zobrazovala následující zpráva při spuštění prográmku:



Já jsem to ale opravdu nerozbil! :). Nedostupná byla bohužel i adresa http://www.photosynth.net/ . Svět Microsoftu opět není dokonalý. Nebo že bych zapomněl někde zmáčknout nějakou tajnou kombinaci kláves? Spíš jsem si zvolil pro pokus s Photosynthem špatnou hodinu. Borci z Microsoftu pravděpodobně mezi 22:00-23:30 na serveru provádějí nějakou údržbu nebo něco podobného ;-).

Další pokus se povedl spustit až ve 23:45. Ten prozatím běží.

EDIT 1:02 - A stále běží
EDIT 1:38 - A stále běží ... ale já už jdu spát
EDIT 8:00
- A stále běží ... synth se dělá z původního počtu 500ks fotografí

2 komentáře:

Richard Štefanča řekl(a)...

10:02 následujícího dne - stále běží.
Snad to stihneš do další "údržby serveru"

Jiří Provazník řekl(a)...

No doufejme že „údržbu“ dělají jen v úterý :-).