úterý 21. října 2008

Star Trek na YouTube

Poslední dobou se o smlouvě mezi televizní společností CBS a serverem YouTube hodně mluví. Fanoušci scifi seriálů by se konečně mohli dočkat volně a legálně dostupného kanálu s kultovním seriálem Star Trek.

Realita je však vždy trochu komplikovanější. V současné době najdete na serveru YouTube pět videí ze seriálu Star Trek - The Original Series. Bohužel, pokud sedíte u internetu v Čechách, žádný z těchto dílu si běžným způsobem nepustíte. Při pokusu o přehrávání se vám objeví následující hlášení:

"Toto video není dostupné ve vaší zemi"

Tak takový je současný stav věci. Sice na YouTube seriál už máme, ale dívat se na něj stejně nemůžeme. Ve výsledku mě to přijde trochu nefér, ale co s tím naděláme?! Asi nic. Pravděpodobně nejsme pro YouTube dost lukrativní lokace.

YouTube však není v podobném omezování zdaleka jediným video serverem. Nedávno zpuštěný video server Hulu.com, který taktéž obsahuje některé zajímavé filmy v ceku, používá stejné restrikce jako YouTube. V českých zemích si prostě filmy z tohoto serveru standardním způsobem nepustíte.

Mimochodem uživatel CBS (http://www.youtube.com/user/CBS) má ve svém seznamu na serveru YouTube již dnes i další seriály. Najdete zde pecky jako byl MacGyver (5 videí), Beverly Hills 90210 (5 videí) nebo The Young and the Restless (13 Videí). Bohužel i zde najdete podobné omezení jako u zmiňovaného Star Treku. Odkaz na seznam videí uživatele společnosti CBS najdete například zde (http://www.youtube.com/profile_play_list?user=CBS ).

A jaká bude dostupnost dalších videí od CBS v budoucnu? V současnosti se můžeme jen dohadovat zda YouTube ve spolupráci s CBS provedou nějaké změny v dostupnosti videí pro naši geografickou polohu. Snad se v budoucnu dočkáme i v České-Evropě nějakého dobrého kusu z legendárních filmů a seriálů společnosti CBS přes YouTube.

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Jj, docela mě to mrzí. Ne, že bych byl nějakým skalním fanouškem těchto seriálů, ale možnost poustit si je legálně mě skutečně nadchla. Jaké potom bylo moje zklamání, když se objevila zmiňovaná hláška "Toto video není dostupné ve vaší zemi". Stejný problém jsem zaznamenal u některých zpěváků, kteří přes svůj oficiální YouTube kanál propagují svoje nové videoklipy.
Zajímalo by mě, jaké jsou šance, že se podobný postoj vůči ČR změní, a v jakém časovém horizontu je to možné.
Když si třeba vezmu zpěvačku Dido, na jejíž kanál jsem narazil - je tam v současnosti 16 videoklipů, přičemž všechny jsou dostupné, kromě prvních dvou, které jsou čerstvé (1 den). Třetí už je staré jeden týden a je dostupné. Možná, že tady se jedná pouze o zpoždění přístupnění pro ČR, ne o totální zákaz.
Ach jo, proč to dělají? :-)

Anonymní řekl(a)...

V tomhle je něco úplně jinýho!! Mám videa na YT, pro NIKOHO je neblokuju, měl jsem tam ve zvuku nějakou známou písničku, ale tu jsem nahradil nekomerční a stejně to pro ostatní (snad pro celou Evropu) zablokovali, takže to vůbec není na uživateli...

Anonymní řekl(a)...

Je mi z toho nablití,člověk se tam už na nic nepodívá.Vyzívám k bojkotaci YouTube!!!!!!!!!!Jakoukoli formou,počínaje písemnou,konče fy.likvidací těch arogantních Amíků!!!Viva Bin Laden!!!!

Anonymní řekl(a)...

A proč nepoužijete nějakej free proxy server v americe ?

Anonymní řekl(a)...

sakra, ja som taky internetovy smejd-amater, vsetci na weboch pisu "pouzi proxy" blablabla, tak napiste navod pre nas jednoduchych obcanov, ako sa to proxy meni. lebo tipujem, ze to nikto nenapise, lebo je to mmrrrrte zlozite (a mozno nie, ale vravim - som amater, takze som tym ospravedlneny :))