čtvrtek 7. února 2008

Výpadek emailu u O2

Jeden z mých zákazníků se na mě obrátil s pomocí při řešení problémů s poštovním klientem. Chyba se nejdříve projevovala naprostou nedostupností pošty pomocí poštovního klienta, posléze jen problémy s odesíláním pošty. Osobně jsem byl z prvopočátku přesvědčen, že jde opět o nějaký jednoduchý problém v nastavení klienta. Přinejhorším jsem čekal nějakou "hurá" akci O2 spojenou se změnou nastavení poštovních serverů.

Po několika minutách jsem však skončil s rukama v klíně. Všechno nastaveno dle rad O2, ale dostupnost SMTP.iol.com serveru žádná. Byl jsem tedy donucen ke kroku krajnímu a telefonovat na zákaznickou linku. Jakmile se mě podařilo proklikat přes automat, dozvěděl jsem se od operátora informace, že pošta nejede a že na tom pracují. Žádné informace proč to nejede, žádné informace o tom kdy to pojede. Na dotaz o náhradním řešení mě nebyl operátor schopen smysluplně odpovědět. Ani se mu nedivím. Žádné náhradní řešení Telefónica O2 v tomto směru totiž nemá. Takže jediná možnost .... Čekejte, až to opravíme! Možná to bude za 10 minut možná zítra ráno!

Firma Telefónica O2 Czech Republic, a.s. u mě opět propadla na plné čáře. Přesto že se tváří jako velký hráč v oblasti telekomunikačních služeb, tento incident nezvládla a zachovala se jako naprostý amatér. Znova obdivuji drzost firmy, která u služby kterou používá mnoho jejich zákazníků a v takovém rozsahu jako u této společnosti, nemá připravená žádná náhradní řešení pro případ kritických událostí. Znova obdivuji ztuhlost obřího molochu firmy, která nemá ani sílu své zákazníky dostatečně transparentně informovat na svých internetových stránkách o tom, že nějaký problém nastal.

Večer jsem si dal tu práci a snažil jsem se najít nějaké oficiální stanovisko k výpadku emailů. Nakonec, po naprosto šíleném, skoro půlhodinovém, klikání jsem objevil na serveru Telefónica O2 Czech Republic, a.s. prohlášení o nefunkčnosti emailu. Najdete ho na následující adrese: http://www.cz.o2.com/osobni/cz/o_nas/o_cem_se_mluvi/o_cem_se_mluvi-aktualni_situace_emailove_posty.html.

Z prezentovaných dat je patrné že větší pozornost dává firma Telefónica O2 Czech Republic, a.s. Pražské potrubní poště než nějakému ubohému nefunkčnímu emailu. Z prohlášení také vyplívá, že od 11. února bude po celý měsíc docházet k dalším úpravám v nastavení pošty u této společnosti. Jinak řešeno, je možné že v Únoru a Březnu se mohou objevit další potíže.

Žádné komentáře: