pátek 29. února 2008

Software pro přehrávání MP3jek

Protože poslední verze WINAMPu mě už začíná svojí nenasytností paměti děsit, začal jsem se poohlížet po něčem malém, rychlém a přiměřeně uživatelsky komfortním pro přehrávání MP3jek. Dalším důležitým požadavkem bylo, aby přehrávač šel pustit z klíčenky. Bohužel výběr se mi nezdál nijak veliký. Zjistil jsem, že moje nároky jsou asi extrémní a v podstatě jsem vlastně na první nástřel žádný 100% vyhovující přehrávač nenašel.

Co nepotřebuji nebo přímo nechci:

  • Nepotřebuji přehrávání videa
  • Nepotřebuji žádné extra efekty
  • Nechci, aby to zabíralo hned po startu 50M v paměti
  • Nechci psát skripty pro přehrání jednoho souboru nebo jej spouštět z příkazové řádky

Co by se mohlo hodit nebo přímo co vyžaduji:

  • Uživatelsky jednoduché grafické rozhraní kde se dá všechno "naklikat"
  • Jednoduché ovládání Drag and Drop and Play
  • Musí podporovat Play listy
  • Hodí se náhodné přehrávání skladeb
  • Hodila by se Správa knihovny a hromadné operace s ID3v2 tags
  • Musí se umět minimalizovat do Oznamovací oblasti spuštěných aplikací
  • Musí umět být spuštěn z klíčenky

Po dalším hledání a pročtení několika diskusních fór, kde se ve své podstatě hádají jen ti co jim WINAMP vadí a ti co ho považují za naprosto dokonalý software, jsem narazil ještě na jeden software. Podle audiofilů hraje údajně o řád lépe než ostatní přehrávače a navíc údajně dokáže nahradit libovolný MP3 přehrávač. Jedná se o přehrávač FOOBAR 2000 a tak jsem se nakonec rozhodl ho vyzkoušet.
Musím říct, že první zkušenost byla dost zdrcující. Některými experty vychvalovaný software, mě teda nepřišel vůbec user-friendly. Pohodlí, které jsem měl u WINAMPU jsem trochu litoval, ale nenechal jsem se odradit a dál tenhle přehrávač testoval. Po několika dnech jsem si zvykl na trochu jiný způsob ovládání (a nějaký ten klik navíc) a nyní jsem s FOOBARem 2000 vlastně spokojen. Splňuje 90% mých primárních požadavků a tak pravděpodobně v budoucnu plně nahradí místo WINAMPu. Prozatím si ale Winamp nechávám nainstalovaný.

Informace o FOOBAR 2000 najdete na stránkách http://www.foobar2000.org/. Zde je i možnost stáhnout poslední verzi s číslem 0.9.5.1.

Žádné komentáře: