středa 28. května 2008

Utište Skype

V poslední době SKYPE několikrát provedl aktualizace (poslední verze 3.8.0.115) a navíc přitvrdil při zobrazování reklamy a zaručených rad pro uživatele. Na obrazovce se nyní neobvykle často vyskytují různá obchodní sdělení nebo tipy jak zlepšit hovor a to bohužel otravuje. Rozhodl jsem se proto podobné zprávy vypnout. V software SKYPE to prozatím není až zas takový problém. Stačí si řádně prohlédnout nastavení „Upozornění a zprávy“.

Překontrolujte si tedy v menu „Nástroje -> Nastavení -> Upozorňování -> Upozornění a zprávy“ zda máte nastaveno jako na následujícím obrázku.Běžný uživatel pravděpodobně nebude potřebovat mít z této záložky aktivního vůbec nic, nicméně pokročilý uživatel si některá nastavení rozhodně ponechá.

Dalším "zdržovadlem" programu SKYPE je asociace takzvaných "CALLTO" odkazů na webu. Pro rychlejší brouzdání internetem můžete vypnout i toto nastavení. Příslušné nastavení najdete v „Nástroje -> Nastavení -> Rozšířené -> Rozšířené nastavení -> Asociovat Skype s CALLTO...“. Pro zjednodušení přikládám ještě moje nastavení příslušné záložky. Osobně jsem si totiž ještě vypnul automatické zpuštění Manažeru doplňků který je v mém případě je jen dalším žroutem operační paměti.

Na závěr je i zde nutné použít tlačítko „Uložit“. Chápu, že je zbytečné tohle říkat, ale realita je poněkud jiná. Nevěřili byste, kolik profesionálů si všechno pěkně nastaví, pak zazvoní např. telefon a oni si vesele okno uzavřou křížkem. A nastavení je kde? Všichni víme.

Doufejme, že následující nastavení vydrží déle než do dalšího upgrade.


3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den,

zareaguji na Váš článek, týkající se skype, a rád bych se zeptal, zda nevíte, jak to ve Skype v nastavení profilu "Můj profil" udělat, aby bylo pro ostatní patrné, že mluvím více jazyky současně - tedy nejen třeba česky, ale i německy atd. Mám aktuálně verzi 3.8.0.180, a zatím neumím nastavit více než jen jeden jazyk. Slyšel jsem, že prý to možné je.
Děkuji a zdravím
Michal Navrátil

Jiří Provazník řekl(a)...

Bohužel na tenhle dotaz opravdu neumím odpovědět. Nikdy jsem o podobném nastavení neslyšel. Na druhou stranu se musím přiznat, že jsem jen průměrný uživatel Skypu. A to navíc neplacené verze. Takže pokud na něco přijdete, budu rád, když dáte vědět. Rád se nechám poučit ;-)

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den,

děkuji za Vaši odpověď. Také jsem zatím na to nepřišel, a možná, že to ani nijak nejde, nevím - to, že to prý jde, jsem pouze slyšel. Každopádně - kdybych něco zjistil, určitě bych se o tento poznatek podělil :-)
Zdravím
Michal Navrátil