neděle 19. října 2008

Ikare 10 Ročník 2008

Jako zastánce Scifi/Fantasy povídek si tenhle časopis většinou nenechám ujít. Bohužel se najdou měsíce, kdy na něj mnoho času nezbude. Tentokrát je však všechno trochu jinak. Tento měsíc se mě podařilo najít dostatek času a celé číslo mám již přelouskané.

Osobně mě nejvíce zaujala povídka od Stephanie Campisi, Název téhle povídky (The Title of this Story). Tahle povídka je neskutečnosti něco jako městká fantasy plná zajímavých výjevů z neskutečného městského života z budoucnosti (nebo také možná jiného světa). Povídka, které není jen akčního rázu a navíc obsahuje velmi příjemným a bohatý jazyk, těch se dneska už moc nevidí. Za to samozřejmě může poděkovat především talentu autorky, ale nemalou měrou se na tom podepsal i velmi dobrý překlad Aleny Švomové. Díky oběma.

Naopak nejméně mě bavila povídka Timbala od Vladimíra Zábrodského. A to bohužel i navzdory tomu, že tahle povídka má ve velmi zajímavý konec. Nic to ale nemění na skutečnosti, že jedním z hlavních pilotů téhle povídky je cestování v čase. To bohužel není můj šálek kávy a všechny tyhle povídky mě připadají tak trochu postavené na hlavu. Skoro začínám mít proti povídkám s touto tématikou jakýsi podvědomý odpor.

U ostatních povídek se však také nebudete příliš nudit. Takže pokud jste příznivci scifi nebo fantasy žánru, vrhněte se na tento časopis.

Obsah Ikare 10/2008

- Susanna Clarke: Dámy z Grace Adieu (The Ladies of Grace Adieu)
- Stephanie Campisi: Název téhle povídky (The Title of this Story)
- Howard Waldrop: Mary Margaret Srovnávačka (Mary Margaret Road-Grader)
- Vladimír Zábrodský: Timbala
- Pavel Urban: Pán úhlů
- Jana Rečková: Bílá nemoc 21

Žádné komentáře: